1956 - 1971 Morris Minor 1000 Traveller „Woody“ (01)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Morris Minor is a British economy car that debuted at the Earls Court Motor Show, London, on 20 September 1948. Designed under the leadership of Alec Issigonis, more than 1.3 million were manufactured between 1948 and 1971. Initially available as a 2-door saloon and tourer (convertible), the range was subsequently expanded to include a 4-door saloon in 1950, and in 1952 a wood-framed estate (the Traveller), panel van and pick-up truck variants.
The Morris Minor was again updated in 1956 when the engine was increased in capacity to 948 cc (57.9 cu in). The two-piece split windscreen was replaced with a curved one-piece one and the rear window was enlarged. In 1961 the semaphore-style trafficators were replaced by the flashing direction indicators, then becoming the norm for the UK market. An upmarket car based on the Minor floorpan using the larger BMC B-Series engine was sold as the Riley One-Point-Five/Wolseley 1500 beginning in 1957: versions of this Wolseley/Riley variant were also produced by BMC Australia as the Morris Major and the Austin Lancer.
(Wikipedia)
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Der Morris Minor war ein Kleinwagen, den die Morris Motor Company 1928 vorstellte und, mit Unterbrechungen, bis 1971 herstellte.
Das Auto wurde 1956 nochmals überarbeitet und erhielt den Motor des Austin A35 mit 948 cm³ Hubraum. Der neue Motor war durch die verstärkte Kurbelwelle wesentlich robuster; das ebenfalls verbesserte Getriebe (mit kurzem Schalthebel) verfügte über eine glücklichere Abstufung und war leichter zu schalten. Die geteilte Windschutzscheibe wurde durch eine gebogene ersetzt, die aus einem Stück bestand. Zudem wurde das Heckfenster vergrößert. Eine Luxusausführung auf Minor-Fahrgestell, aber mit einem größeren BMC-Motor der B-Serie, wurde als Riley 1.5 bzw. Wolseley 1500 ab Anfang 1957 verkauft. Viele Minor-Enthusiasten betrachten den Minor 1000 als ausgewogenstes Modell. Der spätere 1.098 cm³-Motor sollte nie ganz die Laufruhe, die Haltbarkeit und die Ökonomie des 948er erreichen.
(Wikipedia)
1956 - 1971 Morris Minor 1000 Traveller „Woody“ (02)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Morris Minor is a British economy car that debuted at the Earls Court Motor Show, London, on 20 September 1948. Designed under the leadership of Alec Issigonis, more than 1.3 million were manufactured between 1948 and 1971. Initially available as a 2-door saloon and tourer (convertible), the range was subsequently expanded to include a 4-door saloon in 1950, and in 1952 a wood-framed estate (the Traveller), panel van and pick-up truck variants.
The Morris Minor was again updated in 1956 when the engine was increased in capacity to 948 cc (57.9 cu in). The two-piece split windscreen was replaced with a curved one-piece one and the rear window was enlarged. In 1961 the semaphore-style trafficators were replaced by the flashing direction indicators, then becoming the norm for the UK market. An upmarket car based on the Minor floorpan using the larger BMC B-Series engine was sold as the Riley One-Point-Five/Wolseley 1500 beginning in 1957: versions of this Wolseley/Riley variant were also produced by BMC Australia as the Morris Major and the Austin Lancer.
(Wikipedia)
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Der Morris Minor war ein Kleinwagen, den die Morris Motor Company 1928 vorstellte und, mit Unterbrechungen, bis 1971 herstellte.
Das Auto wurde 1956 nochmals überarbeitet und erhielt den Motor des Austin A35 mit 948 cm³ Hubraum. Der neue Motor war durch die verstärkte Kurbelwelle wesentlich robuster; das ebenfalls verbesserte Getriebe (mit kurzem Schalthebel) verfügte über eine glücklichere Abstufung und war leichter zu schalten. Die geteilte Windschutzscheibe wurde durch eine gebogene ersetzt, die aus einem Stück bestand. Zudem wurde das Heckfenster vergrößert. Eine Luxusausführung auf Minor-Fahrgestell, aber mit einem größeren BMC-Motor der B-Serie, wurde als Riley 1.5 bzw. Wolseley 1500 ab Anfang 1957 verkauft. Viele Minor-Enthusiasten betrachten den Minor 1000 als ausgewogenstes Modell. Der spätere 1.098 cm³-Motor sollte nie ganz die Laufruhe, die Haltbarkeit und die Ökonomie des 948er erreichen.
(Wikipedia)
1936 BMW 328 (01)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The BMW 328 is a sports car made by BMW between 1936 and 1940, designed by Kurt Joachimson. It featured many advanced features for its time, such as a tubular space frame and a hemispherical combustion chamber engine. It was much praised at the time for its performance and handling, proving to be suitable not only for the BMW factory drivers, but also perfect for everyday motoring.
The car won many races, including the prestigious Mille Miglia — a class win in 1938 and the outright winner (with a streamlined body) in 1940. It also won the RAC Rally in 1939 and came in fifth overall (first in its class) in the 1939 Le Mans 24 hours.
(Wikipedia)
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Der BMW 328 gehörte zu den Traumsportwagen seiner Zeit. Erstmals zu sehen war der in Eisenach gebaute offene Zweisitzer beim Eifelrennen 1936 auf der Nordschleife des Nürburgrings, wo er unter Ernst Jakob Henne mit einem Durchschnitt von 101,6 km/h die Klasse der Sportwagen bis 2000 cm³ (ohne Kompressor) gewann.
Mit einer Länge von 3,90 m und einer Breite von 1,55 m wirkt der Wagen dezent. Den sportlichen Charakter unterstreichen die zwei Lederriemen über der Motorhaube und die Zentralverschlüsse der Stahlscheibenräder. Der Einstieg in den BMW 328 ist trotz hinten angeschlagener Türen eng und wird durch das relativ große Lenkrad erschwert.
(Wikipedia)
1.28.08
Image by elleinad.
My step-dad's parent's wedding photograph and a painting by a friend of the family who I don't know. Oh, and the living room wall.
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