2009 Artega GT (11)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Der Artega GT ist ein Sportwagen der Firma Artega.
Das Fahrzeug wurde auf dem Genfer Autosalon 2007 erstmals der Öffentlichkeit vorgestellt. Die Karosserie zeichnete der Däne Henrik Fisker mit ungewöhnlichen Abmaßen: Länge 401 cm, Breite 188 cm und Höhe 118 cm. Angetrieben wird das zweisitzige Sportcoupé von einem 3,6-l-Sechszylinder-Heckmotor mit 220 kW (300 PS) von VW, kombiniert mit einem 6-Gang-Direktschaltgetriebe. Als Fahrleistungen werden eine Höchstgeschwindigkeit von 273 km/h und eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 4,8 Sekunden angegeben. Das Fahrzeug hat ein Trockengewicht von 1116 kg und verbraucht 8,9 l/100km nach EURO4; eine Euro-Zulassung besteht ebenfalls.
Die Karosserie ist auf einem Aluminium-Spaceframe aufgebaut und besteht aus Polyurethan. Es ist das erste Serienauto mit einer vollständigen Karosserie aus diesem Kunststoff. Das Sicherheitskonzept umfasst ABS, ESP, 4 Airbags, Gurtstraffer, Crashmodule vorne, hinten und in den Türen sowie eine Stahlverstärkung im Dach.
(Wikipedia)
- - -
The Artega GT is a mid-engined, rear wheel drive 2-seat sports car produced by German manufacturer Artega Motors. The GT is currently Artega's first and only model for sale.
First shown as a mock up at the 2007 Geneva Auto Show; the Artega GT debuted a year later at the 2008 Geneva Auto Show. The car is designed by Henrik Fisker, the man also responsible for the much celebrated Aston Martin Vantage.
The two seater has an aluminum space frame and carbon fiber reinforced body for a light curb weight of approximately 1,100 kg (2,425 lb). The engine is a Volkswagen-sourced direct injection 3.6 L (3597 cc) V6 producing 300 hp (220 kW) and 350 N·m (260 lb·ft) mated to a 6-speed DSG transmission. Acceleration from 0–100 km/h is expected to be under five seconds, with top speed estimated to be over 270 kilometres per hour (170 mph).[2]
The Artega GT retails for approximately €75,000. Production is limited to roughly 500 units per year.
(Wikipedia)
2009 Artega GT (06)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Der Artega GT ist ein Sportwagen der Firma Artega.
Das Fahrzeug wurde auf dem Genfer Autosalon 2007 erstmals der Öffentlichkeit vorgestellt. Die Karosserie zeichnete der Däne Henrik Fisker mit ungewöhnlichen Abmaßen: Länge 401 cm, Breite 188 cm und Höhe 118 cm. Angetrieben wird das zweisitzige Sportcoupé von einem 3,6-l-Sechszylinder-Heckmotor mit 220 kW (300 PS) von VW, kombiniert mit einem 6-Gang-Direktschaltgetriebe. Als Fahrleistungen werden eine Höchstgeschwindigkeit von 273 km/h und eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 4,8 Sekunden angegeben. Das Fahrzeug hat ein Trockengewicht von 1116 kg und verbraucht 8,9 l/100km nach EURO4; eine Euro-Zulassung besteht ebenfalls.
Die Karosserie ist auf einem Aluminium-Spaceframe aufgebaut und besteht aus Polyurethan. Es ist das erste Serienauto mit einer vollständigen Karosserie aus diesem Kunststoff. Das Sicherheitskonzept umfasst ABS, ESP, 4 Airbags, Gurtstraffer, Crashmodule vorne, hinten und in den Türen sowie eine Stahlverstärkung im Dach.
(Wikipedia)
- - -
The Artega GT is a mid-engined, rear wheel drive 2-seat sports car produced by German manufacturer Artega Motors. The GT is currently Artega's first and only model for sale.
First shown as a mock up at the 2007 Geneva Auto Show; the Artega GT debuted a year later at the 2008 Geneva Auto Show. The car is designed by Henrik Fisker, the man also responsible for the much celebrated Aston Martin Vantage.
The two seater has an aluminum space frame and carbon fiber reinforced body for a light curb weight of approximately 1,100 kg (2,425 lb). The engine is a Volkswagen-sourced direct injection 3.6 L (3597 cc) V6 producing 300 hp (220 kW) and 350 N·m (260 lb·ft) mated to a 6-speed DSG transmission. Acceleration from 0–100 km/h is expected to be under five seconds, with top speed estimated to be over 270 kilometres per hour (170 mph).[2]
The Artega GT retails for approximately €75,000. Production is limited to roughly 500 units per year.
(Wikipedia)
2009 Artega GT (02)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Der Artega GT ist ein Sportwagen der Firma Artega.
Das Fahrzeug wurde auf dem Genfer Autosalon 2007 erstmals der Öffentlichkeit vorgestellt. Die Karosserie zeichnete der Däne Henrik Fisker mit ungewöhnlichen Abmaßen: Länge 401 cm, Breite 188 cm und Höhe 118 cm. Angetrieben wird das zweisitzige Sportcoupé von einem 3,6-l-Sechszylinder-Heckmotor mit 220 kW (300 PS) von VW, kombiniert mit einem 6-Gang-Direktschaltgetriebe. Als Fahrleistungen werden eine Höchstgeschwindigkeit von 273 km/h und eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 4,8 Sekunden angegeben. Das Fahrzeug hat ein Trockengewicht von 1116 kg und verbraucht 8,9 l/100km nach EURO4; eine Euro-Zulassung besteht ebenfalls.
Die Karosserie ist auf einem Aluminium-Spaceframe aufgebaut und besteht aus Polyurethan. Es ist das erste Serienauto mit einer vollständigen Karosserie aus diesem Kunststoff. Das Sicherheitskonzept umfasst ABS, ESP, 4 Airbags, Gurtstraffer, Crashmodule vorne, hinten und in den Türen sowie eine Stahlverstärkung im Dach.
(Wikipedia)
- - -
The Artega GT is a mid-engined, rear wheel drive 2-seat sports car produced by German manufacturer Artega Motors. The GT is currently Artega's first and only model for sale.
First shown as a mock up at the 2007 Geneva Auto Show; the Artega GT debuted a year later at the 2008 Geneva Auto Show. The car is designed by Henrik Fisker, the man also responsible for the much celebrated Aston Martin Vantage.
The two seater has an aluminum space frame and carbon fiber reinforced body for a light curb weight of approximately 1,100 kg (2,425 lb). The engine is a Volkswagen-sourced direct injection 3.6 L (3597 cc) V6 producing 300 hp (220 kW) and 350 N·m (260 lb·ft) mated to a 6-speed DSG transmission. Acceleration from 0–100 km/h is expected to be under five seconds, with top speed estimated to be over 270 kilometres per hour (170 mph).[2]
The Artega GT retails for approximately €75,000. Production is limited to roughly 500 units per year.
(Wikipedia)
2009 Artega GT (07)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Der Artega GT ist ein Sportwagen der Firma Artega.
Das Fahrzeug wurde auf dem Genfer Autosalon 2007 erstmals der Öffentlichkeit vorgestellt. Die Karosserie zeichnete der Däne Henrik Fisker mit ungewöhnlichen Abmaßen: Länge 401 cm, Breite 188 cm und Höhe 118 cm. Angetrieben wird das zweisitzige Sportcoupé von einem 3,6-l-Sechszylinder-Heckmotor mit 220 kW (300 PS) von VW, kombiniert mit einem 6-Gang-Direktschaltgetriebe. Als Fahrleistungen werden eine Höchstgeschwindigkeit von 273 km/h und eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 4,8 Sekunden angegeben. Das Fahrzeug hat ein Trockengewicht von 1116 kg und verbraucht 8,9 l/100km nach EURO4; eine Euro-Zulassung besteht ebenfalls.
Die Karosserie ist auf einem Aluminium-Spaceframe aufgebaut und besteht aus Polyurethan. Es ist das erste Serienauto mit einer vollständigen Karosserie aus diesem Kunststoff. Das Sicherheitskonzept umfasst ABS, ESP, 4 Airbags, Gurtstraffer, Crashmodule vorne, hinten und in den Türen sowie eine Stahlverstärkung im Dach.
(Wikipedia)
- - -
The Artega GT is a mid-engined, rear wheel drive 2-seat sports car produced by German manufacturer Artega Motors. The GT is currently Artega's first and only model for sale.
First shown as a mock up at the 2007 Geneva Auto Show; the Artega GT debuted a year later at the 2008 Geneva Auto Show. The car is designed by Henrik Fisker, the man also responsible for the much celebrated Aston Martin Vantage.
The two seater has an aluminum space frame and carbon fiber reinforced body for a light curb weight of approximately 1,100 kg (2,425 lb). The engine is a Volkswagen-sourced direct injection 3.6 L (3597 cc) V6 producing 300 hp (220 kW) and 350 N·m (260 lb·ft) mated to a 6-speed DSG transmission. Acceleration from 0–100 km/h is expected to be under five seconds, with top speed estimated to be over 270 kilometres per hour (170 mph).[2]
The Artega GT retails for approximately €75,000. Production is limited to roughly 500 units per year.
(Wikipedia)
[Abraham Lincoln, Congressman-elect from Illinois. Three-quarter length portrait, seated, facing front] (LOC)
Image by The Library of Congress
Shepherd, Nicholas H., photographer.
[Abraham Lincoln, Congressman-elect from Illinois. Three-quarter length portrait, seated, facing front]
[Springfield, Ill., 1846 or 1847]
1 photograph : quarter plate daguerreotype ; plate 4 1/4 x 3 1/4 in.
Notes:
This daguerreotype is the earliest-known photograph of Abraham Lincoln, taken at age 37 when he was a frontier lawyer in Springfield and Congressman-elect from Illinois. (Source: Ostendorf, p. 4)
Attributed to Nicholas H. Shepherd, based on the recollections of Gibson W. Harris, a law student in Lincoln's office from 1845 to 1847. (Source: Gibson William Harris, "My Recollections of Abraham Lincoln," Women's Home Companion (November 1903), 9-11.) Robert Lincoln, son of the President, thought the photo was made in either St. Louis or Washington during his father's term in Congress.
Published in: Lincoln's photographs: a complete album / by Lloyd Ostendorf. Dayton, OH: Rockywood Press, 1998, p. 4-5.
Title devised by Library staff.
Gift; Mary Lincoln Isham; 1937.
Forms part of: Daguerreotype collection (Library of Congress).
Subjects:
Lincoln, Abraham--1809-1865.
Format: Portrait photographs--1840-1850.
Daguerreotypes--1840-1850.
Rights Info: No known restrictions on publication.
Repository: Library of Congress, Prints and Photographs Division, Washington, D.C. 20540 USA, hdl.loc.gov/loc.pnp/pp.print
Part Of: Daguerreotype collection (Library of Congress) (DLC) 95861318
Persistent URL: hdl.loc.gov/loc.pnp/cph.3g02439
Call Number: DAG no. 1224
No comments:
Post a Comment